20 December 2011

Kejohanan Catur Junior Kebangsaan - Hari Pertama

Minggu lepas, aku lepak ajer kat rumah. Tiada chess tournament yang aku sertai. Minggu sebelum itu aku sertai Penang Open. Minggu ini aku ambil bahagian dalam Kejohanan Catur Junior Kebangsaan atau ringkasnya National Junior Chess Championship.

Hari ini hari pertama kejohanan. Di pusingan pertama aku bertemu dengan Akmal Zunurain Rizal. Aku menang.

Pusingan pertama

Di sebelah petang aku bermain di meja keempat. Aku merupakan pemain pilihan ke-17. Aku hanya sekadar seri. Aku draw. Jadi mata aku sekarang ialah 1.5/2.

Pusingan kedua
Esok, mengikut pairing yang telah dikeluarkan, aku akan bermain di meja kelima bermain buah putih menentang Roshan. Berjayakan aku menang esok? Korang tunggu ler ya ...

No comments:

Post a Comment