31 October 2016

CATUR KARISMA 2015 Di UiTM Merbok Kedah


30.10.2015

Catur KARISMA 2015 yang diadakan di UiTM Merbok Kedah baru sahaja selesai. Sebanyak 8 pusingan aku perlu berlawan dengan pemain catur yang mewakili UiTM kampus dari seluruh Malaysia. Pusingan pertama telah dijalankan pada 26/10/2015 dan pusingan terakhir pada 29/10/2015. 

Pada edisi tahun ini aku mewakili universitiku UiTM Johor untuk buat kali kedua. Nak tahu siapa teammates aku, sila lawati entri ini

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah SWT, pasukan UiTM Johor mendapat kejayaan. Pasukan Lelaki UiTM Johor berjaya memenangi kedua-dua pingat Emas bagi acara Individu dan Berpasukan Lelaki. Manakala Pasukan Catur Perempuan UiTM Johor berjaya memenangi kedua-dua pingat Perak bagi acara Individu dan Berpasukan Perempuan.

ACARA LELAKI

Pemenang Acara Berpasukan Lelaki
klik di sini untuk keputusan penuh

Dengan pungutan mata 19.5, pasukan UiTM Johor telah dinobatkan sebagai juara dan menang Pingat Emas. Rakan sepasukan, Daniel, pula telah dinobatkan sebagai johan acara Individu setelah memungut 7/8 mata. 

Berikut adalah koleksi gambar pemenang acara Berpasukan Lelaki dari koleksi Encik Muhammad Arshad dari kediacatur.com.

Pingat Emas - UiTM Johor

Pingat Perak - UiTM Perak

Pingat Gangsa - UiTM Shah Alam 

Pingat Gangsa - UiTM Perlis

Dalam acara Individu, aku hanya berjaya menduduki tempat Ketujuh dengan pungutan 5/8 mata.

Tempat Sepuluh Teratas Acara Individu Lelaki

Keputusan penuh Catur KARISMA 2015 Lelaki boleh diakses di http://chess-results.com/tnr192495.aspx?lan=1&art=4&wi=821

Prestasi aku di KARISMA 2015 kurang memberansangkan kerana aku kalah dua game. Kekalahan di pusingan terakhir sangat costly kerana jika aku menang harapan untuk menaiki podium sebagai pemenang sangat tinggi. Apakan daya, tiada rezeki untuk menang acara Indvidu.

Prestasi aku


ACARA PEREMPUAN

Pemenang Acara Berpasukan Perempuan
klik di sini untuk keputusan penuh

Pasukan Catur Perempuan UiTM Johor telah berjaya memungut 20 mata, sama dengan pasukan UiTM Puncak Alam. Tetapi terpaksa berpuashati dengan Pingat Perak setelah dibezakan oleh tie-break kedua.

Berikut adalah koleksi gambar pemenang acara Berpasukan Perempuan dari koleksi Encik Muhammad Arshad dari kediacatur.com.

Pingat Emas - UiTM Puncak Alam

Pingat Perak - UiTM Johor

Pingat Gangsa - UiTM Shah Alam

Pingat Gangsa - UiTM Perlis

Keputusan penuh Catur KARISMA 2015 Perempuan boleh diakses di http://chess-results.com/tnr192494.aspx?lan=1&art=0&wi=821

Tempat Sepuluh Teratas Acara Individu

Juara bagi acara Individu Perempuan telah dimenangi oleh Nur Nabila Azman Hishah dari UiTM Puncak Alam. Pingat Perak telah dimenangi oleh rakan sepasukanku dari UiTM Johor, Nuraina Syamimi Nazri setelah berjaya mengumpul 6.5/8 mata, Najihah Mohd Saufi dari UiTM Perak dan Ummu Syafrawa Hasnan dari UiTM Negeri Sembilan masing-masing mendapat Pingat Gangsa setelah menduduki tempat Ketiga dan Keempat.

Syabas dan Tahniah kepada semua pemenang. Insya Allah, berjumpa lagi di Catur KARISMA 2016 di UiTM Machang Kelantan.

No comments:

Post a Comment