29 October 2016

Kejohanan Catur KARISMA 2016


Sekarang aku sedang berada di UiTM Kelantan yang terletak di Machang. Aku mewakili UiTM Johor di Kejohanan Catur Karisma 2016 buat kali ketiga. Acara catur telah bermula dua hari yang lepas iaitu pada hari Khamis, 27/10/2016. Ia akan berakhir esok.

logo


Starting Rank
Dengan National Rating 1757, aku berada di kedudukan kedua dalam senarai Starting Rank. Ini merupakan satu cabaran yang sangat besar untuk digalas. Harapan ibubapa, rakan sepasukan dan juga universiti. Doakan aku beroleh kejayaan cemerlang di kejohanan ini.

Starting Rank 10 Teratas kategori Lelaki
untuk senarai penuh klik di sini

Team Ranking Selepas Pusingan Kelima
Klik di sini untuk senarai penuh dan terkini.


Rakan Pasukan
Selain kategori Individu, kategori Berpasukan juga dipertandingkan. Untuk acara ini, jumlah pungutan mata setiap pemain dalam pasukan yang terdiri dari empat orang pemain akan dikira untuk menentukan pemenang. Aku dan ketiga-tiga rakan pasukan yang lain iaitu Daniel Iskandar Arief Bin Noor Akbar, Ibnu Fahmi Bin Ibnu Hajar dan Muhd Hafiz Bin Kamaru Nizam, bakal menerima saingan sengit dari pasukan-pasukan lain dalam mempertahankan Pingat Emas yang kami menangi pada edisi tahun lalu di Kedah.

Setakat Pusingan Kelima, pasukanku UiTM Johor sedang berada di kedudukan Kedua dengan pungutan 13 mata. Pasukanku ketinggalan 2.5 mata di belakang Pasukan UiTM Shah Alam.


Kedudukan Acara Individu Lelaki setakat Pusingan Kelima
Klik di sini untuk senarai penuh.

Acara Individu
Bagi acara Individu, setakat Pusingan Kelima, aku berada di kedudukan Keenam dengan pungutan 3.5/5 mata dari dua kemenangan dan tiga seri.

No comments:

Post a Comment